Weer een week voorbij - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Maart 2016 | Malta, Malta

Hallo Allemaal,
We zijn weer een week verder. Gelukkig was er donderdag en vrijdag wel werk. Het einde van de maand was bij de rest van de werknemers afgerond en zo hadden wij ook eindelijk wat te doen.

Afgelopen weekend zijn we op zaterdag gaan winkelen. Want de andere meiden moesten nieuwe broeken, hun broeken mochten niet strak zitten want dat staat niet 'netjes'. Ik zit gelukkig op een afdeling waar er niet zo moeilijk word gedaan of je broek skinny, boothleg of straight is.

Na het winkelen zijn we naar een andere supermarkt gegaan, we hebben een lidl om de hoek wat heel handig is maar die heeft niet alles en een beperkte keus. We zijn naar een Park Tower Supermarkt geweest.
Toen we binnen kwamen dachten we dat het erg klein was. Veel vers afdelingen kaas, vlees, vis en groenten. Maar echt dingen zoals rijst of pasta was nergens te bekennen. Tot we bij de lift aan kwamen. Het bleek een supermarkt te zijn van 3! verdiepingen. Het is dus letterlijk een Tower Supermarkt.
Het was niet normaal hoeveel ze van alles hebben, 2 volle wanden waren vol gestapeld met allemaal soorten tonijn. Ik heb nog nooit zoveel soorten tonijn gezien. Dus kan je je indenken hoeveel keus ze hebben!
Dit is niet alleen met Tonijn ook waren er 2 gangpaden vol met soorten pasta's en ga zo maar door.
Een hele 'ervaring' al zeggen we het zelf. We konden er uren rond lopen...

Zondag waren we van plan om nog ergens heen te gaan, maar omdat het buiten het seizoen was en zondag waren veel bezienswaardigheden dicht dus hebben we wasdag gehad. Alles gewassen en het huis gepoetst. 'S avonds zijn we uit eten gegaan om toch nog even buiten te komen.

Zaterdag avond zijn we voor het eerst gaan stappen. Want het gene wat alle Maltezen aan je vragen is of je rookt en of je al uit bent geweest.
Het was echt heel gezellig en in Footloose word zelfs NL muziek gedraaid omdat er zoveel Nederlanders rond lopen.
er rijden genoeg taxi's en bussen om je weer thuis te brengen

Deze week is ook erg rustig. Er is wel werk maar we zijn met z'n tweeën dus het werk is wel snel klaar.
Wat me wel erg opvalt op de werk vloer is dat ze echt over alles praten tijdens het werk. Ze zijn allemaal erg druk met werk.

Ook heb ik nog steeds geen gesprek gehad met m'n supervisor. Vorige week dinsdag zei ze, eind van de week, vrijdag zei ze maandag en gisteren ochtend zei ze eind van de middag. Vanochtend kwam ze naar me toe dat ze me in de loop van de dag wel zal zien maar ik ga er van uit dat het waarschijnlijk morgen word.
Laten we hopen op een goed gesprek en een drukke week.

En owja, het weer... Het is voor Maltese begrippen best koud. Het waait hard de afgelopen dagen en vannacht en vandaag heeft het veel geregend. Ik merkte dat het had geregend omdat m'n ballerina's vol met water stonden. Ik zet ze als ik thuis kom altijd op het balkon maar ik was ze vannacht vergeten binnen te halen...
Wat me wel opvalt is dat bijna geen enkele Maltees zonder paraplu rond loopt. Het lijkt wel of ze bang zijn voor een beetje regen. Ze keken ook allemaal gek op dat ik zonder paraplu door de regen liep.
Gelukkig was het van het weekend wel mooi weer en word het de komende dagen wat beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 7936

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: