Bezoek van de Hollandse mama's en nog meer feestje - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu Bezoek van de Hollandse mama's en nog meer feestje - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

Bezoek van de Hollandse mama's en nog meer feestje

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Juli 2016 | Malta, Malta

Hallo Lieve Allemaal,

Ondertussen is het al bijna juli en komt het besef dat de tijd ook hier heel snel kan gaan.
Op mijn stage heb ik het super naar mijn zin. Mijn collega's zorgen er ook voor dat ik me heel goed voel.
Ik maak deel uit van deze Maltese familie/vrienden en dat geeft een heel fijn gevoel. Het maakt het ook dubbel als ik denk aan naar huis gaan.
Op stage zelf krijg ik steeds meer verantwoordelijkheid. Ik vind het heel leuk dat ze zoveel vertrouwen in mij hebben.
Zo ben ik 1 ochtend met Graziella mee gegaan voor de Cashcounts, dit is het tellen van het contante (wissel)geld dat de werknemers hebben. We moeten dan kijken of ze geen geld missen.
Ik ben 1 ochtend mee geweest en deze maand mocht ik het alleen doen. Het is leuk dat ze zoveel toe vertrouwen en mijn werk niet meer controleren omdat ze weten dat het goed zit.

6 Juni zijn we met de Collega's uiteten geweest in Dingli. Het was echt een heel leuk restaurant want het was echt typish maltees eten wat op het menu stond.
Zo zijn we begonnen met het Maltese brood met tapanades en Maltese kaas. Als voorgerecht had ik Ravioli met ricotta, mijn hoofdgerecht bestond uit Konijn en mijn toetje had ik wel veilig gekozen, gewoon ijs met fruit.
Op bijna elke kaart staat Konijn, want dit is 1 van de Maltese specialiteiten. Toch vind ik het altijd spannend om dit te eten.
Ik was nu met Maltesers weg dus ik dacht nu MOET ik. En het was heel erg lekker.
Het leuke aan dit restaurant was dat alles van eigen land af kwam. Alles werd zelf gemaakt en gekweekt.

Omdat we 7 juni vrij waren omdat het een feestdag was zijn Kelly en Ik na mijn etentje nog gaan stappen. Het was leuk om te gaan want overdag waren de Nederlandse examenreizen aangekomen dus er ware bekende en nieuwe nederlanders!

Zo heb ik Lisa van de harmonie gezien die avond en heb ik later die week nog met Mirthe van de voetbal afgesproken.
Mirthe is zaterdag avond 11 juni met haar vriendinnen, Edolie en Larissa, bij mij komen eten en we zijn daarna nog met zn 4e gaan stappen.

Vrijdag 10 juni was Inge jarig, we zijn lekker uit eten geweest bij The Avenue. Zaterdag 11 juni zijn we een dagje naar Comino gegaan. Wat blijft de Blue Lagoon onbeschrijvelijk mooi.
Het was wel grappig om te zien dat het seizoen begonnen is, want het was er veel drukker dan in April toen ik er was.
Daarom zijn we een stukje gaan lopen en vonden we een klein 'afgelegen' strandje. Heerlijk die rust die er bij de Blue Lagoon duidelijk niet meer was.

Ook komen overal op het eiland strandstoelen, parasols en eet tentjes uit de grond. Je kan zien dat het toeriste seizoen is begonnen. Het is leuk maar ook uitkijken, uitkijken met wat we zeggen want nu staan er ineens wel heel veel NL bij ons in de bus of in het cafe.

Vrijdag 17 Juni zijn Lufthanya en ik eindelijk iets gaan doen van onze Bucketlist. We zijn gaan eten bij Hugo's Burgers. Het was echt heel erg lekker en gezellig.

Zaterdag 18 Juni kwamen mama en Marian naar Malta.
Het is altijd fijn als er bezoek kwam maar deze keer was het zo fijn om ze te zien. Omdat je toch al heel lang hier zit, mis je de mensen die thuis zoveel om je heen zijn alleen maar meer.

Zaterdag ben ik dus mn lieve mama's gaan ophalen en zijn we even thuis wat gaan drinken. De mama's snel omkleden want wat was het warm hier!
We zijn eind van de middag lekker over de boulevard gaan lopen en lekker uiteten geweest in St Julians.
Zondag zijn we naar Marsaxlokk geweest, het blijft zo'n leuk dorpje en ik weet zeker dat ik er nog vaker ga komen. Lekker over de markt gelopen en leuke dingetjes gekocht, ook hebben we natuurlijk super lekker gegeten in dit mooie vissersdorpje.
Na Marsaxlokk zijn we in St Julians naar het strandje geweest en hebben we nog even lekker in de zon gelegen. Omdat we smiddags zo uitgebreid hadden gelunched hebben we 's avonds maar een broodje op thuis. 's avonds hebben we nog lekker geborreld met de andere meiden.

Maandag en dinsdag ben ik gewoon gaan werken. Maandag zijn mama en marian langs geweest op mijn werk met stroopwafels. Zo leuk dat ze daar zo blij mee zijn. Ook vonden ze het leuk om mama weer te zien en ook om de moeder van Jim te zien. Maria zei gelijk, dat kan je wel zien :)

's avonds hebben we lekker thuis pizza gebakken en gegeten en daarna nog even een rondje gelopen.
Dinsdag avond zijn we nog lekker uit eten geweest en nog lekker gekletst.
Woensdag ochtend zijn ze weer vertrokken en nu wist ik dat ik zie niet meer ga zien tot ik terug ben. Vorige keer toen mama weg ging wist ik dat ze nu nog een keer terug kwam maar nu is het de volgende keer dat ik ze zie, is het in NL.

Zondag ben ik met Kelly naar Marsaxlokk geweest voor de markt, we waren allebei vrij en hebben lekker op ons gemak over de markt gelopen en daarna hebben we weer lekker vis op.
We zagen van een afstandje een strandje en daar zijn we heen gegaan. daar hebben we nog lekker gelegen tot half 7. Het strandje had in het ondiepe hele grote stenen liggen waar we op konden zitten. Ik heb echt genoten van het uitzicht en het (warme) water.

Afgelopen dinsdag (28 juni) was het ISLE OF MTV. MTV was voor het 10e jaar op Malta voor dit evenement dus het was extra groot feest.
Het was deze avond gratis en woensdag was het een feestdag, Ja ALWEER!
Ik ben samen met Kelly en Lufthanya er redelijk optijd heen gegaan want het werd super druk. Ook begon het om half 7. De grootste artiesten die kwamen waren Jess Glynn en Wiz Khalifa. Het plein stond vol met ongeveer 40.000 mensen.
De sfeer was heel gaaf!

Gisteren ben ik samen met Kelly nog naar Cafe Del Mar geweest want Sigala kwam daar draaien ook voor de MTV week. Het was echt super leuk en gezellig, het enige jammere was was dat Sigala zelf pas om half 11 kwam en het feest begon om 6 uur.
Al met al hebben we het echt leuk gehad.

Volgende week gaat Luff een paar dagen naar Rome (eindelijk!). Ik tel met haar mee want ze kan dan ook eindelijk haar vader, zn vrouw en haar broertje weer zien na bijna een jaar!
De 9e komen ze een paar dagen naar Malta en kan ik ook eindelijk haar ouders ontmoeten.

13 juli komt jim hierheen en kunnen we nog even 10 dagen heerlijk genieten van het mooie weer en van elkaar. 23 Juli komen mn vriendinnetjes en dan is het nog 2 weken.

Ja de tijd gaat snel en ik weet dat ik dit eiland en de mensen hier echt ga missen!

PS: Wat is het hier warm! De termometer zakt niet meer verder dan 23 graden (Ook niet 's nachts).. En het is nog maar juni :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7933

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: