Thuis - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

Thuis

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 Augustus 2016 | Nederland, Nieuw-Vossemeer

Lieve Allemaal,

Wat is het fijn om een verslag te schrijven vanuit Nederland.
De laatste 2 weken in Malta zijn voorbij gevlogen.

Donderdag 4 augustus zijn Kelly haar vriendinnen aangekomen op Malta dus zijn we 's avonds met zn alle gaans stappen.

Zaterdag 6 augustus ben ik naar Mosta gegaan. In Mosta staat de Mosta Dome, een kerk die al best lang op mn verlanglijstje stond om langs te gaan. Ik had geluk want de kerk was open dus kon ik ook binnen kijken.
Ik blijf er over verbaasd hoe mooi de kerken in Malta zijn, nog steeds. De kerken worden goed onderhouden maar ook nog steeds super goed bezocht. Elke dienst zit vol.

Maandag 8 augustus begon ik aan mijn laatste stage week, best vreemd dat veel dingen de laatste keer zou zijn.
Woensdag mocht ik samen met mn collega's nog gaan lunchen als afscheid.
Omdat vrijdag 3 van de 6 collega's vrij waren (ivm vakantie) had ik voor donderdag een cheesecake gemaakt met een speculaasbodem, hij was heerlijk!

Donderdag avond gingen Lufthanya, Kelly en ik thuis wat drinken en kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk nog wel uit moesten op een donderdag, de studenten avond. Het besef viel dat dit al de laatste donderdag was !!
Uiteindelijk was het erg gezellig maar geen super avond, wel hebben we afscheid genomen van Kurt, de man van de taxi. Natuurlijk moesten we daar nog even mee op de foto, als aandenken.

Vrijdag was een erg gekke dag, de laatste... Ik heb afscheid genomen van alle lieve collega's van mijn eigen afdeling maar ook die van de Front Desk, Cost Control en IT.
Mensen waar ik de afgelopen 6 maanden veel mee heb mogen werken en die ik stiekem toch allemaal ga missen.
De mensen die mij kennen weten dat ik een ramp ben in afscheid nemen dus ja.. ik heb staan huilen. Maar gelukkig mijn collega's ook, ik ga ze ontzettend missen en zij mij ook zeiden ze.
Ik moest zeker zo snel mogelijk terug komen en ben bij iedereen welkom.
De lieve woorden en knuffels van iedereen liet me beseffen dat ik echt op m'n plek was de afgelopen maanden. De collega's werden vrienden en voelde bij het weggaan als familie.
1 van mijn collega's zei heel mooi, 'Remember here is a home away from home.. whenever you want you are welcome'
en zo voelt het ook, ergens 3000 km verderop heb ik een familie.

Zaterdag en Zondag zijn Lufthanya en Ik nog even de echte touristen gaan uithangen.
Zaterdag zijn we ri St Julians gegaan en hebben we een massage gehad. Heerlijk relaxed, en zeker verdiend na 6 maanden hard werken (al zeggen we het zelf).
Daarna zijn we bij de LOVE letters in Spinola bay nog op de foto gegaan. Even echt de toerist uithangen was leuk maar ook een klein beetje gek.

Zondag zijn we naar Marsaxlokk gegaan, de markt is natuurlijk een goede plek voor souvenirs en Lufthanya was er nog niet geweest dus dat was ook ontzettend leuk!
Zondag avond zijn we met z'n alle gaan stappen. Met z'n alle bedoel ik Kelly, Lufthanya, Diede, Stefan, Inge en Ik.
We hebben ook Tim nog gezien en kunnen bedanken voor de goede zorgen tijdens het uitgaan de afgelopen maanden.
Het was een onvergetelijke avond, een hele mooie laatste...

Maandag hebben we eerst een beetje uitgeslapen want dat was nodig ;)
Daarna zijn Kelly, Luff en ik souvenirs gaan kopen voor het thuis front, altijd leuk en lekker veel keuze !
de afgelopen 6 maanden dacht ik steeds, aw straks souvenirs kopen, maar nu nog niet, ik ben er nog 4 maanden.

Dinsdag ochtend moesten we thuis blijven en hebben we gepoetst. De huisbaas kwam langs en ook het internet werd afgesloten.
Dinsdag avond zijn Kelly, Luff en ik nog Sushi gaan eten.
We hebben nog heerlijk gegeten en zitten kletsen over de mooie tijd in Malta.

De nacht van Dinsdag op Woensdag zijn we om 5 uur opgehaald door de taxi. Op het vliegveld de koffers inchecken en we konden weg.
De vlucht ging echt super snel, we hebben 2 uur en 15 minuten gevlogen.

Het was super fijn om weer op de grond te staan en pap, mam en Jim weer te kunnen knuffelen en te weten dat je niet na een paar dagen weer afscheid moet nemen.

Onderweg naar huis zijn we eerst een McKroket gaan eten want daar had ik al 3 weken zin in.
Toen ik thuis kwam heb ik eerst even bij geslapen in mijn eigen bed!
Na het dutje ben ik samen met Jim naar Opa en Oma gegaan. Kwam ik onderweg ineens Yvet tegen, die zou eigenlijk donderdag pas thuiskomen!
Nadat ik bij opa en oma was hebben we lekker met zn 5e Nasi gegeten.
Na het eten was Ilse ook thuis en ben ik naar Ilse en Dennis hun nieuwe huis gaan kijken, wat is het mooi zeg!

Toen ik thuis kwam was de hele familie er en ook mn vriendinnen! Echt zo ontzettend lief dat iedereen er was en super lief dat pap en mam dat hadden geregeld!
Het was zo ontzettend fijn om iedereen te zien.

Ook hier in Nederland gaat de tijd weer snel. Het is bijna weer Normaal om thuis te zijn. Toch zit m'n hoofd zo af en toe nog op het mooie Malta.

Dit was m'n laatste blog,

Bedankt allemaal voor het lezen en de lieve reacties!

Dikke kus van Mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Vossemeer

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 1705
Totaal aantal bezoekers 7932

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: