Genoten en nog even genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu Genoten en nog even genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

Genoten en nog even genieten

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Augustus 2016 | Malta, Malta

Lieve allemaal,

Wat gaan de laatste weken hard zeg! Nog 2 weekjes en dan zijn we al weer terug in Nederland.
Het is een super fijn idee maar het doet ook zeer om afscheid te moeten nemen van alles waar ik het laatste half jaar aan gewend ben geraakt en de mensen die familie zijn geworden.

De weken zijn voorbij gevlogen en dat komt mede door al het lieve bezoek.
Na mijn laatste verslag zijn er veel mensen langs geweest.
6 July is Lufthanya voor 3 dagen naar Rome vertrokken om daar haar ouders en broertje weer te zien. Zaterdag 9 juli zijn ze met zn 4e naar Malta gekomen.
Zondag zijn we naar Valletta gegaan en hebben we daar de stad verkend en 's avonds zijn we met z'n alle de voetbal finale gaan kijken. Het was echt heel gezellig!

Dinsdag was het kinderfeestje van het nichtje van Valerie, Sarah. Sarah is het nichtje van mijn supervisor (baas). Elk jaar geven ze een groot feest voor haar verjaardag, dit jaar werd ze 5 jaar en het thema was Dora. Dus alles was aangekleed in Dora stijl.
Leuk om dit mee te mogen opbouwen en mee te mogen maken.

De dag erna vertrokken Lufthanya haar ouders terug naar Nederland om een paar weken later door te reizen naar Curacao.
Die woensdag middag is Jim gelukkig weer veilig aangekomen in Malta. Helaas was het heel erg druk op mijn werk dus heb ik de eerste dagen geen vrij kunnen nemen.
De avonden hebben we daarin tegen heel goed ingevuld en hebben super genoten van het eiland, elkaar en ook de zon. (Ja zelfs Jim).

De eerste avond zijn we heerlijk uit eten geweest bij MamaMia in Msida (Waar ik woon).
Donderdag zijn we na mijn werk nog een uurtje op het strand gaan liggen, daarna zijn we heerlijk een burger gaan eten bij Hugo. Jim had de Hulk Burger en die was GROEN!
Vrijdag avond mochten Jim en ik uiteten bij HJB van Valerie omdat ze onze wilde trakteren. We hebben echt genoten.

Gelukkig is het weekend hier ook echt weekend voor mij en hadden we alle tijd om leuke dingen te doen.
Zaterdag kreeg Jim te horen dat hij zn P had gehaald en zijn we naar Mdina gegaan voor een stukje taart bij Fontanella Tea Garden. Ze hebben de beste taart op het eiland word er gezegd. Ik had aardbeien Merengue cake en het was super lekker!

Zondag zijn Jim en Ik naar de markt geweest in Marsaxlokk maar vooral voor de Vis. Na de uitgebreide lunch zijn we heerlijk op het strandje gaan liggen en hebben we gezwommen want het was erg warm!

Maandag en dinsdag ben ik overdag gaan werken en s avonds had Jim lekker gekookt voor ons tweetjes.
Woensdag zijn we uit mn werk bij Okurama Sushi gaan eten.
Donderdag was ik wel vrij en hebben we onze dag goed besteed op Comino. Het was heerlijk, genoten van het heerlijke water, de zon en het mooie uitzicht.
Vrijdag was Jim zn laatste dagje op dit eiland, helaas moest ik overdag werken. 's avonds was het afscheids diner voor Johann en Godfrie, Johann heeft na 20 jaar werken bij Corinthia besloten een eigen bedrijfje te starten en Godfrie gaat over een week met Pensioen.
Ik zou eerst niet mee gaan want het diner was zonder partners en het was Jim zijn laatste avond.
Valerie vroeg dinsdag of ik en Jim toch niet mee wilde, want ze vond dat ik zo goed mn werk had gedaan dat ik het wel 'verdiende'. Echt zo lief!
We zijn dus heerlijk uit eten geweest bij Buffelo Bill, Steakhouse.

Zaterdag nacht is Jim naar huis gegaan. Het afscheid is nooit leuk maar gelukkig kwamen zaterdag ochtend de meiden naar Malta en zien we elkaar over 14 dagen weer.

Zaterdag zijn we op het gemak de buurt van de meiden gaan verkennen en hebben we boodschappen gedaan. 'S avonds zijn we heerlijk uit eten geweest bij Cuba en daarna zijn we gaan stappen. Het was lang geleden en dat merkte ik wel, het drink tempo lag weer veel hoger dan de afgelopen maanden...

Zondag zijn we met zn alle naar Golden Bay geweest. Golden Bay is 1 van de 3 grootste en mooiste stranden van Malta. Het was echt wel mooi en we hebben heerlijk gezwommen en ook gedopperd op onze luchtbedjes.
's avonds zijn we bij MamaMia gaan eten , het was echt heel lekker maar veel te veel.
De meiden zijn bijna elke avond gaan stappen maar ik ben best vaak thuis gebleven omdat ik de volgende dag moest werken.
Maandag ben ik wel mee geweest en zijn Kelly en Lufthanya ook mee gegaan, echt heel erg leuk dat ze elkaar hebben leren kennen.

Dinsdag avond zijn de meiden bij thuis komen eten. Ik heb gekookt en we hebben lekker zitten kletsen en eten.
Woensdag was ik vrij en zijn we naar Comino gegaan. De Blue Lagoon moest natuurlijk ook bezocht worden! Op Comino hebben we heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.
Er was ook een Sofa ride, een luchtkussen bank waar je op kon en dan ging je over het water crossen. Het was echt super gaaf!
's avonds zijn we weer lekker bij Cuba gaan eten.

Donderdag ben ik gelijk uit werk samen met de meiden vertrokken naar de Poolparty in Cafe Del Mar. Cafe del Mar is een Cafe met een zwembad in Buggiba. Het is erg mooi daar en het was ook super gezellig!

Zaterdag zijn we naar de Beachparty geweest die georganiseerd was door GoGo. Het was echt gezellig op het Strand.
Zondag hebben we heerlijk heel de dag niks gedaan. Even chillen en relaxen. We hebben toen 's avonds ook lekker thuis gegeten.

Maandag moest ik ook weer werken en zijn we s avonds lekker gaan eten bij The Avenue. De keuze op de kaart was groot en er was voor iedereen wat lekkers.
Na het eten zijn Elsemieke, Sanne, Nicky en ik nog bij Plush gaan zitten met een drankje en een waterpijp. Heerlijk genoten en mensen kijken.

Dinsdag zou ik eigenlijk vrij nemen/krijgen maar omdat het maand eind was en de nieuwe intern er was mocht ik helaas geen vrij.
Na mn werk ben ik nog naar de meiden toe gegaan en hebben we eten gehaald bij The Oven.

Gisteren heb ik dus weer afscheid van ze moeten nemen. Gelukkig ben ik over 2 weekjes weer lekker thuis. Ik heb genoten van de afgelopen dagen samen met de meiden. En het is super fijn dat nu bijna iedereen heeft gezien waar ik het afgelopen half jaar heb doorgebracht.
Het was super meiden, Super bedankt voor alles (k)

De tijd hier gaat nu heel erg snel. Over 14 dagen slaap ik eindelijk weer in mijn eigen bed. Weer terug naar het normale leven....

Ik heb genoten van alles en geniet van alles wat de komende dagen nog gaat komen.

Dikke Kus vanuit het HELE warme Malta (35 graden)

  • 04 Augustus 2016 - 00:55

    Jose :

    Leuk hoor Inge ik heb het weer gelezen gr

  • 09 Augustus 2016 - 15:58

    Gina:

    Leuk om te lezen Inge en Fijn dat goed met je gaat !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 7939

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: