2 weken genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu 2 weken genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

2 weken genieten

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Mei 2016 | Malta, Malta

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties op mijn verslagen. Heel erg leuk om te lezen!

Na mijn vorige verslag zijn de dagen voorbij gevlogen. Zaterdag 23 april is Jim aangekomen voor 2 weken vakantie op Malta.
Na dat hij eindelijk geland was zijn we eerst naar huis gegaan voor zijn koffer te dumpen en een korte broek aan te trekken. Daarna zijn we samen met Luff om boodschappen geweest want dat had ik nog niet gedaan voor hij kwam. We hebben niet super veel gedaan die zaterdag. Het was al redelijk laat voor we thuis kwamen van de boodschappen. Maar het feit dat we samen waren maakte dat helemaal goed.

Zondag zijn we naar Marsaxlokk geweest. Met pa en ma hadden we hem misgelopen maar deze keer was het wel markt. We hebben op ons gemak rondgelopen en vers fruit gekocht. Daarna zijn we natuurlijk vis gaan eten bij 1 van de vele restaurantjes. We hadden een plateau met Gamba's, mosselen, gefrituurde calamaris en een stuk wit vis. Het was echt heel erg lekker. Na ons bezoek in Marsaxlokk zijn we naar huis gegaan en hebben we een planning gemaakt voor de komende 2 weken.

ik heb een paar dagen vrij gehad omdat ik bezoek had, maar omdat we het archief gingen opruimen op het werk en het het einde van de maand was, waren heel veel vrije dagen niet handig.
Maandag was ik vrij en gingen we op zoek naar het Wildlife park dat op internet stond. Omdat onze bussen niet aansloten en het in de middle of no where was waren we bijna 3 uur onderweg. Toen we daar aankwamen was het dicht... Het was alleen open als je een boeking had gedaan, alleen stond dit er niet bij op internet... Weer typisch iets voor ons. Na de teleurstelling zijn we naar Mdina gegaan zodat we toch nog wel iets hadden gezien. Mdina was erg mooi maar helaas stond er een harde wind en dat maakte het iets minder leuk.

Dinsdag en woensdag ben ik gewoon gaan werken. Het archief werd (eindelijk) opgeruimd en zo kon de administratie van 2015 eindelijk naar beneden. Het was best leuk om te doen, we waren met het hele team en dat was erg gezellig. Woensdag ochtend is Jim langs geweest en heb ik hem het werk laten zien en mijn collega's laten ontmoeten. Om 12 uur was het tijd voor Lunch en gingen we met het hele team eten bij Hendry J Beans, Jim was ook uitgenodigd, echt heel lief van mijn collega's!
Woensdag was het natuurlijk ook nog koningsdag, je vergeet het bijna als je zo ver van huis bent. Ik miste wel even het feestje met vriendinnen van thuis en heb zitten lachen om de foto's van vorig jaar die als herinnering op kwamen bij Facebook. Om het toch niet helemaal voorbij te laten gaan hebben we ons 'ingeschreven' om naar de receptie te komen bij de Nederlandse Ambassadeur op Malta. Toen we er aankwamen voelde we ons niet helemaal op ons gemak. Allemaal ambassadeurs en zelfs de President was er! Gelukkig liepen er ook 'normale' mensen rond. Het was erg gezellig.

Donderdag was ik weer een dagje vrij en zijn we naar Popeye village gegaan. Popeye Village is de filmset van de real life film van Popeye. We hebben onderweg een stukje van de film gekeken zodat het toch leuker is om op de filmset rond te lopen. Het was erg leuk en een mooi dorpje, met de houten huisjes en het fel blauwe water erbij. 'S avonds zijn we lekker uit eten geweest. Het was een super leuke dag!

Zaterdag zijn we naar de tempels van Tarxien geweest. Op Malta en Gozo liggen 3 oude tempel complexen, 1 daarvan hebben we bezocht. Het was erg leuk om een beetje geschiedenis mee te krijgen van dit eiland. Na de tempels zijn Jim en ik naar Valletta gegaan. We hebben even lekker rondgelopen en uitgezocht waar 's avonds het vuurwerk was. Omdat FC Valletta kampioen was geworden was heel de stad versierd en het was er zo ontzettend druk. Wel grappig om dat mee te maken. We hebben ergens in een zijstraatje zitten eten want tussen al de voetbalfans leek ons niet een super plan. Daarna zijn we naar het vuurwerk gegaan, het was zo ontzettend mooi, het was de finale van de 3 weken en dat kon je zien.

Dinsdag was er erg slecht weer voorspeld en omdat Malta toch een eiland is om veel buiten te zijn hadden we een binnen activiteit gepland. Toen we buiten kwamen viel het eigenlijk best mee en was het zelfs bijna warm... Jim en Ik zijn eerst naar Catvillage gegaan in Sliema, het is een park waar overal eten en drinken staat voor de straat katten. Ook is er 1 stukje waar allemaal kussens, handdoeken en reiskisten staan zodat de katten er in kunnen slapen. Daarna zijn we naar de film The Jungle Book geweest. Het was echt een super mooie film.

Vrijdag was mijn laatste dagje vrij maar ook de laatste dag dat Jim er was. We zijn deze dag naar Gozo gegaan. We hebben een bustour gedaan en zo allemaal bezienswaardigheden op Gozo bekeken. We zijn bij Victoriana (Citadel) geweest, het ligt boven op een berg en is het hoogste punt van Gozo. Het is erg mooi om uit te kijken over het eiland. Ook hebben we de Blue Window bezocht, dat kon niet ontbreken om daar samen met Jim heen te gaan. Zijn opa en oma zijn vorig jaar in Malta op vakantie geweest en zijn Oma had het er elke keer over als ik over Malta begon.

Ook is de tweede week helaas omgevlogen maar wat was het fijn om weer even samen te zijn!

Ondanks dat ik al veel heb ondernomen samen met alle lieve visite die is geweest heb ik echt nog niet alles van dit mooie eilandje gezien.

  • 10 Mei 2016 - 21:39

    Sanne:

    Weer jammer dat Jim weg is!
    Maar wij komen er al snel aan, nog eventjes
    Xxxxxxxxx

  • 10 Mei 2016 - 22:18

    Gitte:

    Tot snel Lieve Inge! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 7938

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: