Genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 April 2016 | Malta, Malta

Hallo allemaal,

Hier weer een stukje vanuit Malta. Op dit moment gaat het echt super goed hier.
Na mijn laatste verslag ben ik erg druk geweest op mijn stage. De Franse stagiair is op 30 maart vertrokken en dat geeft mij veel meer ruimte. 31 maart was een erg warme dag en daarom ben ik samen met de andere meiden 's ochtends naar het strand geweest. We waren die donderdag vrij omdat het de bevrijdings--dag van Malta was. 's Middags om 15.00 had ik een Babyshower omdat 2 van mijn Collega's zwanger zijn/waren en Neville vader is geworden van Valentina zaterdag 9 april.
Ook is Krista bevallen van een Zoontje Noah op maandag 4 april. Ze was s' ochtends nog op het werk maar voelde zich niet zo lekker dus was maar naar huis gegaan.'S middags is Noah geboren, kan je het je voorstellen?
Doordat zij nu met verlof is, mag ik samen met Graziella haar werk overnemen. Dit maakt het voor mij een stuk leuker want ik heb het best druk.

De dagen gingen erg snel en voor ik het wist waren papa en mama er. Woensdag 13 april zijn ze veilig aan gekomen op dit kleine (maar toch grote) eilandje. We zijn 's middags een klein beetje het eiland gaan verkennen en ik heb ze laten zien waar ik werk, welke richting alles is etc. 'S avonds hebben we om half 8! nog buiten zitten eten omdat het een erg warme dag was, zelfs de wind was warm deze dag. Ik had spareribs en wat waren ze goed, ik heb letterlijk met mes en vork gegeten omdat het vlees van het bot afviel.
Ik ben donderdag en vrijdag gewoon gaan werken want mijn vrije dagen ben ik toch een beetje aan het sparen. Papa en mama zijn donderdag en vrijdag lekker het eiland gaan verkennen en wat ideeën opdoen voor het weekend. In de avonden waren we lekker samen voor het eten en een borrel.
Donderdag avond zijn we naar de studenten avond gegaan want een avondje stappen op Malta in Paceville kon natuurlijk niet ontbreken. Wat was het gezellig en zwaar vrijdag ochtend.

Zaterdag was een erg mooie dag. Papa, Mama, Lufthanya en ik hebben een boottocht gedaan met Captain Morgan. We zijn naar Gozo gevaren en daar hebben we een mini bustoer gehad met stops op bekende plaatsen zoals The Blue Window. Na onze bustoer zijn we weer terug op de boot gegaan om Comino en The Blue Lagoon te bezoeken. De Blue Lagoon is een stukje bij Comino waar het water helder blauw is. Het was super mooi en we hebben er zelfs in gezwommen, raad eens? Het was KOUD! Maar nu we er waren moesten we er wel in zwemmen vonden we zelf. We zijn 's ochtends om half 10 vertrokken en waren om 6 uur terug bij het afzetpunt. Het was een super mooie dag!

Na het eten ben ik samen met papa en mama naar Marsaxlokk gegaan voor een vuurwerk show. De komende 3 weken is er elke zaterdag een show, het is een competitie tussen verschillende landen en bedrijven. 30 April is de finale in de hoofdstad Valletta.
Zondag ben ik samen met papa en mama de blauwe en rode Hop on Hop of bus toer gaan doen. De bus reed langs veel bezienswaardigheden en je kon eruit wanneer je wilde. Zo zijn we in Marsaxlokk uit gestapt. Marsaxlokk is een oud visserdorp waar elke zondag ochtend een markt word gehouden. Maar doordat het een feestdag was ( ik kan niet meer bijhouden hoeveel het er zijn) was het geen markt. De sfeer was wel heel leuk, allemaal vissersbootjes en veel mensen.
Daarna zijn we terug op de bus gestapt en verder gereden naar Mdina. Mdina is de voormalige hoofdstad van Malta maar omdat het midden op het eiland ligt is/was het niet handig voor de handel etc en is het opgegeven als hoofdstad. De stad is omringt door stadsmuren en binnen deze muren wonen minder dan 500 mensen. Boven in de stad heb je een uitzicht op half Malta. Met dit uitzicht hebben we lekker zitten lunchen. Na onze lunch zijn we weer terug op de bus gegaan en verder gereden richting huis langs allemaal bekende gebouwen, hotels en baaien.

Maandag zijn papa en mama langs geweest in het Corinthia Hotel en hebben ze mijn collega's ontmoet en gezien waar ik werk. Natuurlijk hadden ze stroopwafels bij waar al mijn collega's erg blij mee waren. Mijn collega's en pap en mam vonden het erg leuk om elkaar te leren kennen.

Het was erg leuk om pap en mam alles te kunnen laten zien. Je woont hier toch een half jaar.
De hele week was het super mooi weer van 23 tot 28 graden overdag. Het enige wat verraderlijk was, was de wind wat het soms kouder maakt da n het is en voor je het weet ben je verbrand!

Vanochtend zijn ze alweer vertrokken en veilig aangekomen in Nederland. Helaas zoals altijd met leuke momenten ging de tijd veel te snel. Gelukkig heb ik een goed vooruitzicht dat Jim zaterdag hierheen komt.
Ik heb echt genoten van de tijd samen met papa en mama. Het voelde als vakantie en dat was erg fijn!

Dikke kus vanuit Malta

  • 20 April 2016 - 23:34

    Gina:

    Hey Inge weer leuk stukje om te lezen !
    Fijn dat goed met gaat Gr Gina

  • 21 April 2016 - 16:59

    Gerda Nouwen :

    Hallo Inge wat een leuk stukje zijn we weer helemaal bij. Lekker genoten met pa en ma. En nu op naar zaterdag. Veel plezier en we skype weer als Jim naar huis is. Eerst samen genieten groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Vanwege mijn 6 maanden lange stage wil ik graag een reisverslag bijhouden!

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 7942

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 24 Augustus 2016

Stage

Landen bezocht: