De eerste dagen - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Malta, Malta van Inge Slokkers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Maart 2016 | Malta, Malta

Woensdag 24 februari zijn we dan eindelijk vertrokken naar Malta. Sinds de zomer wisten wij dat we in februari ergens heen zouden gaan voor stage maar waar precies bleef lange tijd onduidelijk.
Woensdag een goede reis gehad, we hadden een half uur vertraging maar door wind mee hebben we dat half uur tijdens het vliegen weer ingehaald.
Het zag er wel heel erg leuk uit om te landen. Het voelde alsof we op zee zouden landen en ineens was daar land. Het kleine eilandje lijkt helemaal niet zo klein, wat is het volgebouwd!!
We hebben wel een heel erg mooi appartement, 3 slaapkamers, 2 badkamers, een woonkamer en een keuken met een zit gedeelte. Heel erg fijn om voor de komende tijd een echt huis te hebben.
's Avonds zijn we onze 'stad' gaan verkennen en zijn we lekker uit eten gegaan bij Mamma Mia. Want er was nog geen internet in het appartement dus wifi was handig :P

Donderdag 25-02.
's Ochtends zijn we om boodschappen geweest, want al ben je in een ander land, ook hier hebben ze een Lidl en nog om de hoek ook!
's middags zijn we naar Valetta gegaan met de bus. Valetta is de hoofdstad en is erg mooi en klassiek. We zijn nog niet echt naar bezienswaardigheden geweest want zonder internet valt er weinig op te zoeken.

Vrijdag ochtend is ons internet aangelegd wat heel erg fijn was. 's Middags zijn we naar de Nederlandse ambassade geweest voor een eventuele Maltese ID kaart en verblijfsvergunning, want nergens op internet stond duidelijk vermeld wat nou precies de bedoeling was. Gelukkig hoeven we dit allemaal niet aan te vragen wat veel tijd scheelt.

Zaterdag zijn we naar Paceville gegaan en zijn we wat gaan drinken met Angéle. Angéle is samen met haar gezin afgelopen zomer op Malta komen wonen en kon ons veel vertellen over de mensen, het werk en de cultuur. Heel fijn om iemand op Malta te hebben die er al even is en raad weet met alles wat voor ons nog onbekend is. Na de lekker cocktails (overigens zonder alcohol want het was nog redelijk vroeg) zijn we naar het hotel gelopen waar we de komende maanden te vinden zijn.

Zondag hebben we eigenlijk niks ondernomen. Want de mensen op Malta zijn erg gelovig waardoor alles dicht is op zondag. Het enige wat open is zijn de 365 kerken die dit kleine eilandje op zich heeft staan.

Gisteren en vandaag zijn we voor het eerst gaan werken. Heel erg wennen maar het komt vast goed. Ik ga dagen maken van 9 tot 17 wat dus echt geen straf is.
Momenteel loop ik nog mee met de stagiair van dit moment, een Franse business student. Het is afwachten welk werk er allemaal nog op ons wacht want het was gisteren het einde van de maand dus de rest van het team is erg druk met alles afronden wat wij uiteindelijk mogen gaan uitzoeken en invoeren.

Wat ons nog wel opviel en steeds minder word gelukkig, is dat Maltese op het eerste gezicht erg chagrijnig zijn maar blijkbaar moet je er even doorheen. Hier op het werk zijn ze in ieder geval allemaal heel vriendelijk wat het werk een stuk leuker maakt!

Als je je trouwens afvraagt wie we is, we zijn Kelly, Inge, Lufthanya en ikzelf. Ik woon samen met Lufthanya en Kelly en Inge wonen een straat verderop wat erg fijn is, zo kunnen we samen reizen en eten.